Monday, May 5, 2014

Back to Tekkit

Så fik jeg nok.
Nu har jeg syltet min FTB server i rimelig lang tid, faktisk siden jeg fik lagt essentials på, hvilket bare ikke holder. Jeg har heller ikke været konsekvent med youtube videoer og jeg forventer ingen af dem som rent faktisk fulgte med ser dem mere.

What to do?
Jo serveren er jo betalt, det samme med domænet og jeg vil jo egentlig gerne spille et eller andet. Problemet med FTB er at det er skidehamrende tungt. Så jeg vendte ret hurtigt tilbage til Tekkit. Og nu sidder der en lille Minecraft über geek og tænker, jamen det der er jo ikke tekkit, det er tekkit space, men nej!

Okay, der gik lige lidt raseri i den. Og lidt springen, back on track:
Tekkit passer mig fint, det har en del fine mods og der er nok indhold til jeg kan rode med mine udfordring om at stable noget fornuftigt maskineri på benene, plus der er Galaxycraft eller hvad det nu hedder. Og helt ærligt er jeg nogensinde kommet videre end et Quarry, nej. Jeg nipper hele tiden til at nu skal jeg have gang i Applied energitics, men kommer aldrig dertil fordi der sker et eller andet der sidetracker mig.

Men, med erkendelsen af at ingen gad at spille FTB serveren begyndte jeg at kigge mig omkring efter et nyt sted, og helst med Tekkit 1.2.8e som er nyeste i skrivende stund. Efter lidt søgen finder jeg et par stykker, og den første havnede jeg i en corrupt chunk og kan ikke længere logge ind, den anden faldt jeg hurtigt til på, men var allerede træt af ikke at have Biomes of Plenty, og tænkte come on det kan gøres bedre.

Så in på minecraftforum.dk og spørge om nogen gad give en hånd med på en frisk server, og jeg fandt et par stykker og de er nu ansvarlige for den i bund og grund. Nu startede den op her i fredags og ingen fandt rigtigt ud af det før søndag. Ham der fixer mit essentials og går backstage startede op på det søndag og han fik først noget groupmanager info om eftermiddagen, men jeg kan se der er sket noget. Og den ruller.

Stedet er frit, og jeg har egentlig kun 2 bud til folk, som lader til at blive modtaget godt:
Efterlad dig minimalt World footprint. Og opfør dig ordentlig.

Med Tekkit (og jeg går lige i detaljer med hvad Tekkit rent faktisk er senere) går det mere på at man solospiller. Pakken er mest tænkt som en singleplayer ting og passer sig bedst til dette, hvilket sikkert er grunden til de er svære at finde.
Modpacken er stykket sammen så man har en tendens til at rode rundt i sit eget område som man hærger totalt, hvilket er den primære grund til minimal footprint. Jeg har mange gange set at folk starter op på en ny server, Slagter alt levende i 5 chunks rundt om spawn, flår et hus på benene og stripminer skidtet. Godt for dem, rimelig skod for den næste gruppe som så skal længere ud for at finde ting og dyr. Jeg plejer at sige, hvis der står 3 grise, jamen så nak og æd da den ene, hvis der kun er 2, så lad være. (Der skal 2 dyr til at spawne et nyt.) Jeg har hørt at der er lidt random luck med i spawningen, men reglen er faktisk gammel og holder meget godt, f.eks. hvis du fjerner hele skoven uden at plante en ny. Jamen så er der bare ikke mere skov.


Tekkit?
Jo, nu har jeg rodet lidt rundt efter en tekkit server længe og det er blevet mig meget kendt at når folk siger Tekkit henviser de til Tekkit Lite eller Tekkit Classic, som jo er henholdsvis minecraft 1.5 eller 1.4 og jeg bliver lige tosset hver gang fordi vi altså er rykket frem til 1.6 i stabilt build, faktisk har jeg set bukkit 1.7 også er der langt ned til 1.4.....
Jamen du snakker jo om Tekkit Space.... NEJ, det er netop det jeg ikke gør. Første gang jeg fik den smidt i hovedet var faktisk af min host som åbenbart ikke tog ved lære. Der er ikke nogen modpack ved navn Tekkit Space på Technic, den hedder faktisk bare Tekkit og det er deres primære produkt så shut it, and get it right.
Grunden til det pisser mig af i denne grad er fordi når vi roder rundt i dette miljø så skal der ikke meget til at man lige pludseligt har fat i noget helt andet end det man bad om, og i det her tilfælde er folk generalt ikke inline med udviklerne, hvilket bare tikker og beder til at nogen laver Fuck up senere.

Det var en endefuld tekst om et reboot, og jeg har ikke lavet video endnu. Men lidt medie stads kan vi da godt hive frem, så vil jeg prøve at filme på søndag tror jeg.
Home sweet home, der er en stor farm, som laver hvede p.t. med en steam dynamo, LeadStorage strøm dims, en Pulverizer og Furnace. I skuret er min seng, nogle sten ovne, nogle chests med alt mit crap, og dirt cirklen er starten på mit hus, hvor jeg har en kælder til seng og Applied Energistics tror jeg. Tror jeg vil bygge hus af sand...


No comments:

Post a Comment