Wednesday, September 11, 2013

Cosy little place

Ja, som jeg skrev sidt så fik vi samlet dette Tekkit setup og sparket det ud på en online host med Dynamap aktivt og jeg har fået aktiveret MobGriefer, der netop sørger for der ikke kommer block damage efter en creeper explosion.

Hvis du er stået helt af nu så uddyber jeg lige for dem som ikke kender minecraft:
En creeper er et monster i spillet som i princippet er en omvandrende bombe. Når de springer i luften har de en tendens til at smadre alting, og de springer tit i luften. Hvis man bruger tid på design er de irreterende på en et plan der får de fleste til at skrige i frustration. (Brug lige 5 timer på at bygge noget som forsvinder fordi en creeper lige sprang sig selv i luften for tæt på dit projekt).

Jeg har brugt det meste af weekenden på at rode med at sætte en Teamspeak server op da jeg fornemmer folk prøver at komme ind via MCListen.net, men eftersom disse mennesker ikke er blevet whitelistet er der ingen adgang.
TS serveren bliver et medium både til gæster og spillere.

Jeg har som sagt brugt det meste af weekenden på at få gang i at hoste serveren, men jeg brugte nu også urealistisk meget lang tid på at lure opsætningen af en server i funktion og da jeg fatter hat, mangler jeg test person til at se hvordan min rettighedsstyring fungere.

I det lange løb tror jeg faktisk min TS server ville være ret fornuftig til flere spil end bare lige Tekkit. granted, Eve f.eks. har bedre ingame voice styring, og jeg har ikke gang i så mange spil endnu, også alligevel. Spark en besked efter mig så sender jeg adressen, som jeg ikke lendnu er frisk på bare at have liggende på nettet og jeg skal da klart have et domæne. Senere, senere.

Forresten et lille billede af hvad ungerne har lavet:

4 comments:

  1. Tekkit er bestemt en meget sjov MC udvidelse. Jeg har brugt (alt for) mange timer på den, men er nu rykket videre til en Feed The Beast server, der tager konceptet endnu længere ud - man kan bygge/fremstille virkeligt meget. Mange ting er blevet en tand sværere at lave i.f.t. Tekkit. Det lyder som en dårlig ting, men er faktisk ok, da det forlænger spillet. Jeg oplevede et par gange at få bygget "alt" i Tekkit, og dermed ikke rigtig have noget at tage mig til, i spillet.

    ReplyDelete
  2. Undskyld den lange svar tid Mads. Jeg har stadig lidt opsætnings problemer, ret mange faktisk.

    Den primære grund til jeg har valgt tekkit er Treecapacitator, jeg er vild med at når du fælder et træ så falder hele træet ned. En anden detalje ved den nye version af tekkit er at de faktisk har fjernet IC2 fra packen.
    Det betyder ingen solceller, ingen recycler også videre. Min første indskydelse var frygt da jeg altid går mod at have et potentielt ubegrænset block lager. Altså at kunne skabe hvad som helst ud af ingenting. Men jeg klarer mig faktisk okay, lidt langsomt, men det går.
    Tror jeg skriver et nyt indlæg om minecraft imorgen.

    ReplyDelete
  3. Ingen problem - jeg læser faktisk kun din blog, når du linker til den på G+.

    Vi kørte også en Tekkit, før FTB, men jeg savnede IC2 for meget, så jeg måtte ud i noget moderat fysisk pres på servergutten.

    Jeg er også selv fan af TreeCapacitor, og det kan faktisk godt køre på en FTB - vi kører med den, og det er faktisk bare at lægge en eller 2 filer korrekt, så kører det.

    Det er ikke verdens hurtigste server, vi kører på (lige et par trin over en NAS, men på ingen måde højtydende) og der _er_ noget lag - ofte virker det dog som om det kører bedre, når jeg genstartet klienten, så jeg tror både server og klient, kan være skyld i lag. Andre gange, kan det være de ting folk gør på serveren, der bare suger kræfterne ud af den - leger man med at fjerne vand i et quarry hul, får serveren lidt at svede over. Det er åbenbart hårdt arbejde. Vi har også set andre tilfælde, hvor _for_ meget automatik simpelthen sløver serveren permanent ned, så et godt råd er, kun at sætte ting til at køre, som man har brug for. Det blev specielt slemt med mange af Tekkits Energy Collectors, der bare stod og genererede materiale ad libitum. Til at starte med, var det absolut fedt, at man bare kunne generere ALT, men efter vi er rykket over på en FTB, hvor disse ting er pillet ud, må jeg sige - jeg savner det faktisk ikke.

    Jeg har en smule erfaring med MC server opsætning, så spørg endelig - måske jeg kan hjælpe.

    ReplyDelete
  4. Nu kan jeg ikke lige finde linket mellem din G+ profil og din kommentar så kan ikke bare lige ryger over i en mere privat samtale. Jeg vil dog elske lidt hjælp til at få tingene til at spille bedre.
    Jeg ved ikke om du har læst det indlæg jeg har lavet idag om mods og modpacks.
    Faktisk startede jeg selv med Tekkit classic, skiftede til FTB, og er nu tilbage til den nuværende tekkit som kører på 1.5.2
    Alt hvad jeg lærte på den tur var: Lav en macerator, solceller (udvid solceller), få en gummifarm igang, lav et Quarry, byg mass fabricator og lave UU-Matter om til det som du skal bruge, derfra er det bare at sætte mere og mere strøm på Mass fabricatoren, eller Condensor'ne fra de gamle versioner.
    Skridtet tilbage til Tekkit hvor alt IC er fjernet gør alting mere simpelt, ikke at der ikke er sjove ting at smide sig ud i så som galaxy craft, men skiftet fra at du skal have gang i tingene så de kan passe sig selv kommer meget hurtigere nu i Tekkit.
    Det skifter focus tilbage på at det ikke handler om at bygge en bestemt dims men om at lave konstruktioner, som pæne bygninger og andre ting. De selvsamme ting som hyldes i lego verdenen. Der kan man også efterhånden få alverdens mærkelige klodser, men den mest basale og vigtigste klods er stadig basis klodsen. Hvis du ikke kan bygge med dem, bliver det kedeligt når du ikke har flere tegninger at bygge efter.

    Med hensyn til performance, så ruller jeg på en hosted 2Gb server, og en 4Gb windows 64bit til test, og jeg spiller fra min gaming rig. Oftest er det clientside lag jeg roder mig ud i, men jeg er meget ude efter at finde de gyldne tweak sten til serveren.

    Jeg kørte nogenlunde FTB på et 8 GB IBM monster, men kan godt huske at performance var ikke super duper, specielt ikke når bierne begyndte at flyve rundt, og det blev ikke bedre af at nogen fik den geniale plan at slagte bier med AoE våben.

    Som tingene er nu er jeg virkelig på bar bund med hensyn til gode mod packs. Jeg er nødt til at tænke på ungerne da det skal være piece of pie at hoppe på serveren, samtidig skal være stabil, og gerne med noget griefsikring (tænker faction ville være perfekt). Med 3 måneder tilbage til go live, så har jeg et problem.

    ReplyDelete