Monday, September 30, 2013

Mods og modpacks

Ohøj folkens.

Lucien har ikke været stille om hvad hans catchfrase skal være når vi kommer igang med noget youtube.

Nu har min Tekkit og Teamspeak server været online i noget der ligner en måned og bortset fra lige 3. dagen hvor jeg så en flok jeg vist kendte, har der været stille. Meget stille.
Tekkit serveren ruller og jeg har egentlig ikke gjort mere ved den end lige at sørge for Creepers ikke springer alting i luften også tilføjet Dynmaps som jeg synes er en rigtig fedt feature.
Den kører stabilt og den har ikke crashet en eneste gang.

Jeg har fået godt gang i byggeriet og som man jo gør når man har pakket sit første quarry sammen og sat det op igen et nyt sted, nået det punkt hvor jeg vil lave noget nyt. Quarryet levere ikke nok valuables til at jeg bare kan bygge løs, og det skal holdes i hånden. Højde 64, brede 16 og længe 16-64 alt efter humør giver 256+ stacks hvor 90% er crap jeg bare skal have dumpet i en lava pool. Men jeg har mit på det tørre og jeg flænser jo bare landskabet i smadder (tænkte mit 16x uendeligt hul kunne ligne en chunk failure).
Nu keder jeg mig offecielt.


Så begyndte jeg at kigge på udvidelser, min plan har jo hele tiden været at sparke Economics og Factions på, så jeg dykkede ned i dev tågerne, men nåede aldrig frem til hvilken mod det helt præcist var jeg skulle bruge eller hvor jeg fandt den eller hvordan jeg fik liv i det.

Nedtrykt fandt jeg ud af at min technic launcher havde en simpel "add modpack" feature, hvor jeg bare skulle bruge modpackens url. Og straks hentede jeg og startede på Sacret Labyrinth i en single player, med Lucien ved at åbne for LAN. Super sjovt, i denne pakke var der ingen maskiner og masser af monstre hvilket lige var noget for knægten. Efter et par timer og en fin grund, måtte jeg stoppe og igang med hverdagen. Da jeg vendte tilbage opdagede jeg noget trist:

Sacret Labyrinth har rigtig mange mods, og derfor kører det af lort hvis jeg starter hele møllen op, så det kan jeg kun spille hvis jeg ikke laver andet, hvilket sjældent sker.
Men nu var dåsen åben, Akita faldt over en "girlpack", og jeg regner med Lucien finder en af de der Zombiepacks, mens jeg fandt Direwolf20s FTB pack frem.
Efter en hurtig samtale med min MC mentor fandt jeg også ud af hvorfor ejg ikke har hørt noget fra nogen:
Der er flere mods i FTB, så man har mere at give sig til på sigt....... En lignende kommetar på bloggen bekræfter det.
Så jeg begyndte at kigge på FTB pakken igen, men den er simpelthen for tung, måske det er noget andet hvis det er server frem for min lokale maskine, men der var simpelthen for meget lag mens jeg lavede noget (jeg tester lige om det er bedre med serverside verden). Og min forkærlighed for treecapacitator spiller en stor rolle. Jeg er simpelthen mega glad for at når du fælder et træ, så falder HELE træet ned, det giver en bedre følelse af at være skovhugger måske det kan tilføjes på en server.

Det sætter mig i en lidt sur situation, fordi ingen åbenbart gider min mod fattig tekkit version på sigt. Og FTB måske ikke kan levere de 2 features jeg værdsætter mest, treecapacitator og lagfrit.
Egentlig er jeg rimelig glad for tekkits modfattig miljø, f.eks. er IC2 fjernet hvilket gør mange ting meget lettere fordi du ikke bruger EU, solarpanels og alt det pjat. En del sværere fordi du ikke bare kan bygge en Mass fabricator og vente på den har bygget de materialer du skal bruge.
Når man først er ovre det værste chok begynder jeg at se at jamen vi er jo bare tilbage ved ånden: Byg noget....

Det ændrer ikke ved at jeg vil have mere nu. Selvfølgelig kan jeg leve med den nuværende tekkit pakke og jeg kan bygge videre med den i mange mange måneder endnu, men jeg vil være mest alene hvilket jo er rimelig kedeligt. Og hvorfor have en hosted server hvor man er alene? Samme emd TS, hvorfor have en server hvis ingen bruger den?

Nu tror jeg at jeg vil experimentere lidt med whitelisten, og simpelthen fjerne den her i oktober, så må jeg se hvad der sker.

Samtidig ville det nok ikke være dumt at teste om ikke jeg kunne bruge en anden mod pack så folk vil være med på sigt.

Kom join in: 85.25.202.18:25585

No comments:

Post a Comment