Wednesday, January 1, 2014

And so it begins...

Så skete det endelig.

Vi er nu Live med en FTB Unleashed server og så må vi lave noget Let's play ud af det.
Som jeg lidt havde forventet er min spille taktik rimelig kedelig at kigge på. Ikke fordi man ikke kan lære noget af den, men det går bare så langsomt, og der sker næsten aldrig noget.

Derfor holder jeg mig til at bruge Akita som hende der bliver filmet, og hvis vi kommer til et punkt hvor der er noget som det kan betale sig at uddybe, kan jeg gøre det til hende og vise hende det inde i Minecraft og på den måde tvinger det mig til at være meget tydelig når jeg præsentere noget.
Det kan godt være jeg sidder lige ved siden af men, eftersom det er hende der bliver filmet nytter det ikke noget at forklare hende ting ved at pege på min skærm som jeg plejer.

Rent udstyrsmæssigt hjalp det med den mikrofon jeg fik i julegave, og jeg må nok erkende at de 2 GB til serveren er lidt i underkanten, så den må jo opgraderes. Ligesom jeg skal have registeret et domænenavn.

Jeg satser på at kunne nå det hele her i Januar, ellers er der bare noge ting der lige må vente lidt endnu.
Den første video eller de første 2 blev ikke helt som forventet, men når nu vi havde optaget via min bruger og med mine settings er der jo ikke noget at sige til det, så der er lidt tweaks endnu. F.eks. dutter minecraft musikken ikke, den er simpelthen bare for høj. Og lyden er altså stadig en mindre problem, ved ikke om det er fordi vi bare snakker for lavt eller fordi mikrofonen står forkert, men vi finder ud af det.

Fremad rettet er planen så at lave en film hver søndag. Og der er egentlig ikke mere plan i det end at lave filmen. I modsætning til min oprindelige tanke om at vi filmede alt så bliver det dog på den måde at jeg går standard amok med at bygge hvad jeg nu laver af ting og sager, hvilket jo ikke er noget problem eftersom det ikke er mig der er i fokus.
Men nu er vi igang. Og Episode 1 bliver lagt op mens jeg skriver det her også må vi jo se hvordan det går. En ting er sikkert jeg laver ikke en ny MC server. Nu er det Do Or Die. Må sige jeg glæder mig til at se Lucien eller "fremmede" på serveren når tiden er.



Som sædvanligt: Forslag er altid velkomne, og jeg overvejer altid om ikke det er noget der kan udføres, så endelig kom med gode ideér. Og som sagt på den første video (hvor man ingenting kan høre og som ikke bliver oploaded), så modtager vi gerne requests på at vise hvordan noget virker/laves (forudsat jeg kan bygge det).


No comments:

Post a Comment